Wanneer weet je nu dat het echt tijd is voor een nieuw logo? Startende ondernemers kiezen vaak voor een eenvoudig logo. Zelfgeknutseld of gekocht bij een logo-website. En dat voldoet meestal prima. Maar, er komt een moment dat je dat eerste logo ontgroeit.

nieuw logo ontwerp gesymboliseerd door een verfroller met blauwe verf die het woord nieuw van een andere kleur voorziet

1. Je logo past niet meer helemaal

Het begint meestal met een gevoel. Je bent geen starter meer, je bent gegroeid als ondernemer. Je hebt je bedrijf verder ontwikkeld, klanten aangetrokken. Je aanpak is anders dan in het begin.

Signaal 1 jij bent een stuk verder, maar je logo is nog zoals het was.

2. Je hebt niet genoeg aan een leuk plaatje

Een eerste logo is vaak enkel een plaatje, een beeldmerk, en je bedrijfsnaam in een leuke letter. Na een tijdje ontdek je dat je meer nodig hebt. Je wilt een website die helemaal ademt wat jij bent of een presentatie die professionaliteit uitstraalt.

Signaal 2 je hebt wel een logo, maar je kunt er te weinig mee.

3. De concurrentie oogt beter

Er komt een moment dat je de bedrijfswagen van je concurrent ziet rijden. Of dat je op de website van een collega-ondernemer komt en dat je denkt: “Oeps! Dat ziet er een stuk gelikter, een stuk professioneler uit dan dat van mij.”

Signaal 3 je hebt het gevoel dat je uitstraling minder is dan die van de concurrentie.

De voordelen van een nieuw logo

Hoe meer signalen je herkent, hoe harder je toe bent aan een nieuw logo. En dat is goed nieuws, want het betekent dat je bent gegroeid! Als het kan, investeer dan in een goed, professioneel ontworpen logo. Waarom?

  1. Een goed logo laat echt zien waar je voor staat. Stoer, betrouwbaar, vernieuwend, sympathiek… een professioneel ontworpen logo vertelt het verhaal in één oogopslag. En onbewust pikken mensen die boodschap op. Je zult het merken aan de reacties van je klanten als je je nieuwe logo presenteert. Dit past écht bij je!
  1. Een goed logo is de basis voor een professionele huisstijl Een huisstijl is de vormgeving van al je uitingen. Van visitekaartjes tot bedrijfswagen. Van je website tot je twitterprofiel. Overal dezelfde professionele uitstraling, dat maakt je herkenbaar voor je doelgroep.

Nieuw logo ontwerp?

Wil je weten of jij toe bent aan een nieuw logo? Dan kun je vrijblijvend contact opnemen met Aad Wagner.