Visitekaartjes-gêne

Visitekaartjes-gêne! Weleens meegemaakt? Of is het een gevoel dat ik als logo- en huisstijlontwerper bij mensen oproep? Het komt veel voor bij startende ondernemers die hun visitekaartje óf zelf hebben gemaakt, óf door een ‘handige’ bekende in elkaar hebben laten zetten.

Een visitekaartje bij je dragen waar je geen goed gevoel bij hebt. Je merkt pas echt dat het onprettig voelt, nu je een leuk gesprek hebt op een netwerkborrel met een potentiële klant. Je gaat bijna hopen dat er niet naar je visitekaartje gevraagd wordt. Zonde!

Ontwerp een goed visitekaartje

Een goed visitekaartje is een belangrijk onderdeel van je merk. Ontwerp-kosten verdien je snel terug, waarna je op langere termijn geniet van extra omzet. Elk visitekaartje dat je immers uitdeelt, levert je mogelijk een opdracht op.

Hoeveel kost het ontwerpen van huisstijl-onderdelen, zoals een visitekaartje? Hoeveel omzet levert een gemiddelde opdrachtgever je op? En hoeveel nieuwe opdrachten moet je krijgen om een goede huisstijl terug te verdienen? Door deze rekensom weet je dat je op korte termijn meer omzet zal genereren dan dat je ontwerp-kosten maakt.

Vertrouwen in je visitekaartje

Een visitekaartje dat niet uitstraalt wie je bent en waar je als ondernemer voor staat, levert niks op. Sterker nog: je laat onnodig omzet liggen. Op een netwerkborrel wil je het vertrouwen van je gesprekspartner winnen. Dat doe je niet met een flut-kaartje, daarmee wek je eerder wantrouwen op.
Als je pech hebt, heeft je concurrent ook een leuk gesprek met dezelfde gesprekspartner. Alleen heeft je concurrent wel een verrekte mooi visitekaartje. Hij is er nog trots op ook, omdat het zo mooi aansluit op de kernwaarden van zijn onderneming… Daar gaat jouw potentiële klant, omdat je concurrent een professionelere indruk maakt dan jij. #fail.

Eerste indruk

Een eerste indruk kun je maar een keer maken. Laat die alsjeblieft goed zijn, want je kunt hem niet over doen. Maak je een slechte eerste indruk, dat kun je het vaak vergeten. Dus weg met het knutselwerk! Een visitekaartje is onderdeel van een goede eerste indruk op jouw potentiële klant. Het verhoogt je omzet en na dat fijne gesprek voorkomt het visitekaartjes-gêne!

Projecten bekijken

Jaarverslag laten maken zoals deze van HealtheFoundation door Aadwork uit BINK36 Den Haag

Jaarverslag Health[e]Foundation

Health[e]Foundation zet zich in om te werken aan een wereld waarin iedereen gelijke en hoog­waardige gezondheids­zorg krijgt. Zij bieden onderwijs en informatie om de gezondheids­zorg­systemen…
Aad20191023010 hand

Onder­scheidend succes voor jouw merk!

5/5

Met mijn bewezen methode stap-voor-stap bouwen aan jouw onder­scheidend succes.

Deze website gebruikt cookies om je ervaring te verbeteren.

Privacy policy