Aadwork logo wit

Visitekaartjes-gêne

Visitekaartjes-gêne! Weleens meegemaakt? Of is het een gevoel dat ik als logo- en huisstijlontwerper bij mensen oproep?

Visitekaartjes-gêne! Weleens meegemaakt? Of is het een gevoel dat ik als logo- en huisstijlontwerper bij mensen oproep? Het komt veel voor bij startende ondernemers die hun visitekaartje óf zelf hebben gemaakt, óf door een ‘handige’ bekende in elkaar hebben laten zetten.

Een visitekaartje bij je dragen waar je geen goed gevoel bij hebt. Je merkt pas echt dat het onprettig voelt, nu je een leuk gesprek hebt op een netwerkborrel met een potentiële klant. Je gaat bijna hopen dat er niet naar je visitekaartje gevraagd wordt. Zonde!

Ontwerp een goed visitekaartje

Een goed visitekaartje is een belangrijk onderdeel van je merk. Ontwerp-kosten verdien je snel terug, waarna je op langere termijn geniet van extra omzet. Elk visitekaartje dat je immers uitdeelt, levert je mogelijk een opdracht op.

Hoeveel kost het ontwerpen van huisstijl-onderdelen, zoals een visitekaartje? Hoeveel omzet levert een gemiddelde opdrachtgever je op? En hoeveel nieuwe opdrachten moet je krijgen om een goede huisstijl terug te verdienen? Door deze rekensom weet je dat je op korte termijn meer omzet zal genereren dan dat je ontwerp-kosten maakt.

Vertrouwen in je visitekaartje

Een visitekaartje dat niet uitstraalt wie je bent en waar je als ondernemer voor staat, levert niks op. Sterker nog: je laat onnodig omzet liggen. Op een netwerkborrel wil je het vertrouwen van je gesprekspartner winnen. Dat doe je niet met een flut-kaartje, daarmee wek je eerder wantrouwen op.
Als je pech hebt, heeft je concurrent ook een leuk gesprek met dezelfde gesprekspartner. Alleen heeft je concurrent wel een verrekte mooi visitekaartje. Hij is er nog trots op ook, omdat het zo mooi aansluit op de kernwaarden van zijn onderneming… Daar gaat jouw potentiële klant, omdat je concurrent een professionelere indruk maakt dan jij. #fail.

Eerste indruk

Een eerste indruk kun je maar een keer maken. Laat die alsjeblieft goed zijn, want je kunt hem niet over doen. Maak je een slechte eerste indruk, dat kun je het vaak vergeten. Dus weg met het knutselwerk! Een visitekaartje is onderdeel van een goede eerste indruk op jouw potentiële klant. Het verhoogt je omzet en na dat fijne gesprek voorkomt het visitekaartjes-gêne!

4.8
4.8/5
14 reviews

Wil jij je ook onder­scheiden van je concurrent?

Ik leg je in een videocall van 3O minuten uit hoe we dat gaan doen!
Verder lezen:
Logo & Huisstijl
89ef1b9f 8908 4f1f a31b 119d8ca7882b

Zo maak je wél indruk met PowerPoint

Lees verder
Logo & Huisstijl
5ade45de 88c5 4ba3 abd2 c8dc528e90af

Huisstijl handboek is essentieel voor je merk

Lees verder
Logo & Huisstijl
logo ontwerpen in een vectorbestand

Een logo laten maken? Gebruik altijd een vector-bestand!

Lees verder
Logo & Huisstijl
huisstijl ontwerpen voor intertoys en winkelbezoek veenendaal

Samen aan de slag voor Intertoys

Lees verder
Logo & Huisstijl
Huisstijl laten maken door Aadwork grafisch ontwerper in BINK36 kleurrijk zoals Fit For Thought

Huisstijl laten maken met veel kleur

Lees verder
Logo & Huisstijl
BNI Zilvermeeuwen 7 1

Omzet door een goed netwerk

Lees verder